Σύντομο χρονικό

Ημερομηνία Δημιουργίας: 17 Ιούλιος 2021
Ημερομηνία Ενημέρωσης: 13 Ενδέχεται 2024
Anonim
Ο πόλεμος του Βιετνάμ, ένα σύντομο χρονικό
Βίντεο: Ο πόλεμος του Βιετνάμ, ένα σύντομο χρονικό

Περιεχόμενο

ο χρονικό Είναι ένας τύπος αφήγησης που παρουσιάζει τα γεγονότα σε χρονολογική μορφή και προσπαθεί να είναι όσο το δυνατόν πιο επεξηγηματικός και αντικειμενικός όσον αφορά ένα θέμα στο οποίο διηγείται.

Ένα χρονικό αφηγείται και μεταδίδει τα γεγονότα διαδοχικά, με σκοπό την εισαγωγή και μετάδοση των αφηγηθέντων γεγονότων στον αναγνώστη.

Μπορείτε να κάνετε σύντομα χρονικά για μια ταινία, ένα ιστορικό γεγονός, ένα βιβλίο, ένα συγκεκριμένο γεγονός κ.λπ. Το πιο γνωστό παράδειγμα ενός χρονικού θα μπορούσε να είναι η ιστορία της Βίβλου, καθώς απαριθμεί χρονολογικά γεγονότα που συνέβησαν στην αρχαιότητα.

• Δείτε επίσης: Χρονολογική σειρά

Χρήση χρονικών

Γενικά, ένα σύντομο χρονικό αναφέρεται στον τόπο και την ώρα (ημερομηνίες και ώρα) για να εντοπίσει τον αναγνώστη στο χώρο και το χρόνο. Τα σύντομα χρονικά χρησιμοποιούνται συχνά στο δημοσιογραφικό πεδίο δεδομένου ότι είναι ένα αποτελεσματικό είδος για τη μετάδοση γεγονότων αντικειμενικά.

Σε άλλες περιπτώσεις, ένα χρονικό μπορεί να απευθύνεται σε ένα μικρό κοινό, όπως μια τάξη σε ένα σχολείο. Λόγω της εύκολης κατανόησής τους, τα χρονικά χρησιμοποιούνται συχνά σε παιδικές ιστορίες, αφηγήσεις για τη διδασκαλία μιας γλώσσας.

• Δείτε επίσης: Λογοτεχνικό Χρονικό

Παραδείγματα σύντομων χρονικών

1. Σύντομο δημοσιογραφικό χρονικό

Η Άννα σηκώθηκε την Παρασκευή 14 Μαρτίου στις 10 π.μ.

Μετά το πρωινό, έφυγε.

Βγήκε από την πόρτα στα γραφεία εργασίας του που απέχουν λίγα τετράγωνα από το σπίτι του.

Όταν διέσχισε τη μεγάλη Avenida San Martín, δεν πρόσεξε ότι ένα αυτοκίνητο ερχόταν στην αντίθετη κατεύθυνση και, χωρίς να μπορέσει να αποφύγει την Ana, το αυτοκίνητο έτρεξε πάνω της.

Η Άννα μεταφέρθηκε στο πλησιέστερο νοσοκομείο. Ευτυχώς δύο μέρες αργότερα η Ana απολύθηκε με μικρούς τραυματισμούς και εξωτερικούς ιατρικούς ελέγχους.

1. Χρονικό μιας παιδικής ιστορίας

Το 2001, στην αρχή των μαθημάτων, η María, μόλις 4 ετών, είχε πει στη μητέρα της ότι δεν θα πήγαινε στο σχολείο. Ένιωσε πολύ μικρή και δεν ήθελε να χωριστεί από αυτήν.

Φώναξε όλη τη νύχτα σχεδόν ανίκανη να κοιμηθεί από την αγωνία για την πρώτη μέρα του σχολείου. Η μητέρα της, λίγο ανήσυχη, σηκώθηκε στις 4 Μαρτίου λίγο νωρίτερα και ετοίμασε ένα πρωινό που η Μαρία λατρεύει: τοστ με βούτυρο και κατσικίσιο τυρί.

Αλλά η Μαρία δεν έφαγε τίποτα.

Στις 8 π.μ. έφυγαν από το σπίτι με κατεύθυνση προς το σχολείο που ήταν 11 τετράγωνα από το σπίτι της Μαρίας.

Αλλά όταν έφτασε στην πόρτα του σχολείου, η Μαρία συνάντησε τον γείτονά της Rocío.

Όταν είδε τον Ρότσι να μπαίνει στο σχολείο χωρίς καμία δυσκολία, η Μαρία την ακολούθησε. Μαζί μπήκαν στο σχολείο εκείνη την πρώτη μέρα και κάθε μέρα αργότερα μέχρι να τελειώσουν το δημοτικό σχολείο.

1. Χρονικό ιστορικού γεγονότος

Η βύθιση του Τιτανικού

Στις 15 Απριλίου 1912, έγινε μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες στην ιστορία. η βύθιση του Τιτανικού.

Αυτό το ταξίδι ήταν το παρθενικό ταξίδι του λαμπερού Τιτανικού. Πρέπει να διασχίσει τον Ατλαντικό Ωκεανό μέχρι να φτάσει στις ακτές της Βόρειας Αμερικής στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ωστόσο, ένας άλλος θα ήταν ο προορισμός του υπέροχου πλοίου: το προηγούμενο βράδυ, στις 14 Απριλίου 1912, περίπου στις 11:40 μ.μ., ο Τιτανικός συγκρούστηκε με ένα γιγαντιαίο παγόβουνο που έσκισε το κύτος του πλοίου με τέτοιο τρόπο ώστε, τότε Μέσα σε λίγες ώρες, ο Τιτανικός βυθίστηκε στο βυθό της θάλασσας.

Παρά τις προσπάθειες του πληρώματος στο ραδιόφωνο για βοήθεια, κανένα πλοίο δεν τους ήρθε. Έτσι, χωρίς να μπορέσει να δει την αυγή (ακριβώς στις 02:20 π.μ.) στις 15 Απριλίου, ο Τιτανικός είχε ήδη θαφτεί στον βυθό της θάλασσας.

Η τραγωδία πήρε περισσότερο από το μισό πληθυσμό (1.600 άτομα βυθίστηκαν με το σκάφος όταν το σύνολο των επιβατών για αυτό το ταξίδι ήταν 2.207 άτομα).

1. Χρονικό ενός ταξιδιού

Η πρώτη ημέρα του ταξιδιού μας για διακοπές

Το λεωφορείο έφυγε στις 20 Φεβρουαρίου στις 5:00 μ.μ. Τις επόμενες 10 ημέρες θα περάσουμε στην οροσειρά, στην πόλη Bariloche, επαρχία Neuquén, Αργεντινή.

Φτάνοντας στις 12 Φεβρουαρίου στις 12 το μεσημέρι, ετοιμαστήκαμε να πάρουμε το δωμάτιο. Μετά από ένα ζεστό ντους πήγαμε στο εμπορικό κέντρο για μεσημεριανό γεύμα.

Βρήκαμε τελικά ένα εστιατόριο που όλοι μας άρεσε. Φάγαμε εκεί και γύρω στις 2:00 μ.μ. επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για να ξεκινήσουμε την πρώτη εκδρομή των διακοπών μας: μια επίσκεψη στο Όρος Όθωνα.

Φτάσαμε εκεί στις 3:00 μ.μ. και, μετά την ανάβαση, επισκεφθήκαμε το μουσείο και τα περιστρεφόμενα ζαχαροπλαστεία. Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να αποφύγουμε τον καφέ στον ζαχαροπλαστείο και να παρατηρούμε το υπέροχο Cerro Tronador (πάντα χιονισμένο, πάντα υπέροχο να θαυμάζουμε) στο βάθος.

Αργότερα επισκεφτούμε το δάσος που βρίσκεται πλαγίως στον ίδιο λόφο του Όθωνα.

Καταφέραμε να τραβήξουμε πολλές φωτογραφίες και στις 7:00 μ.μ. αποφασίσαμε να επιστρέψουμε.

Στη συνέχεια, στο ξενοδοχείο, αλλάζουμε τα ρούχα μας και ξεκινήσαμε να επισκεφθούμε το εμπορικό κέντρο, να κάνουμε ψώνια και να δειπνήσουμε με θαλασσινά.

Περίπου στις 11 μ.μ. επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο, κουρασμένοι και θέλουμε να κοιμηθούμε και την επόμενη μέρα για να ξεκινήσουμε μια άλλη οικογενειακή περιπέτεια.

1. Χρονικό ενός γεγονότος

Η Λούσια ερχόταν στο σπίτι μου κάθε πρωί όταν ήμασταν κορίτσια. Θυμάμαι ότι το 1990 παίζαμε και οι δύο στο δρόμο από το πρωί μέχρι τον ήλιο.

Ωστόσο, μετά από λίγα χρόνια, η Λουκία σταμάτησε να παίζει. Φυσικά, πέρασε ο χρόνος και δεν ήμασταν πλέον 10 ετών ... Αυτή και εγώ επρόκειτο να γίνουμε 15 ετών την άνοιξη του 1995. Ήταν λογικό ότι δεν ήρθε πλέον να παίζει όπως κάναμε πριν. Ωστόσο, ούτε με επισκέφτηκε.

Τα Χριστούγεννα του 1995 δεν μου τηλεφώνησε ούτε στο τηλέφωνο. Προφανώς η φίλη μου Lucia χρονολογούσε ένα πολύ όμορφο αγόρι.

Τα χρόνια πέρασαν και μετανιώνω για την αποξένωσή του, αλλά άλλοι φίλοι ήρθαν στη ζωή μου.

Ωστόσο, κάτι θα επρόκειτο να συμβεί: στις 17 Ιουνίου 2000, στις 2:35 μ.μ., η Λουκία ήρθε στο σπίτι μου, όπως στις παλιές μέρες, μόνο, αυτή τη φορά, ήταν σπασμένη από τότε που η μητέρα της επρόκειτο να πεθάνει. .

Εκείνη τη στιγμή, ο πόνος και η αγωνία μου είχαν εξαφανιστεί, ώστε να μπορώ να συγκρατήσω τον πόνο του. Η απόσταση τους δεν είχε πλέον σημασία κατά τη διάρκεια αυτών των ετών.

Η μητέρα του υπέφερε από αγωνία για σχεδόν 4 μήνες και την 1η Οκτωβρίου 2000 πέθανε από έναν καταστροφικό καρκίνο.

Ο πόνος της Λούσια ήταν τεράστιος, αλλά συγκρατήθηκε και συνοδεύτηκε από όλα τα αγαπημένα της πρόσωπα.

Σήμερα, 15 χρόνια αργότερα, μετά από αυτό το γεγονός, μπορώ να πω ότι η Lucia και εγώ είμαστε ακόμα πολύ στενοί φίλοι όπως όταν ήρθε να παίξει το απόγευμα το 1990.